Vraag en Antwoord

Nee, Om een afspraak bij ons te maken heeft u geen verwijzing nodig. U bent altijd van harte welkom.

Op werkdagen kunt u telefonisch een afspraak maken van 9.00 uur t/m 12.00 uur. Mocht u liever een e-mail sturen dan kan dit ook via info@praktijk-mondzorg.nl, geef dan in de mail aan welke dagen of tijden voor u het beste uitkomt.

Jazeker! Onze behandelingen en adviezen vallen bij kinderen tot 18 jaar binnen de basisverzekering. Wij dienen de nota direct in bij de verzekering zodat u de nota ook niet hoeft voor te schieten.

Een mondhygiëniste is een HBO-opgeleide paramedicus die voortdurend aan de kwaliteitseisen van het KRM (Kwaliteitsregister Mondhygiënisten) wordt getoetst. De behandelingen die de mondhygiëniste uitvoert zijn vooral gericht op de preventie, het voorkomen van tandvleesproblemen / gaatjes en het verwijderen van oneffenheden op de worteloppervlakken ( onder het tandvlees). De mondhygiëniste is vooral gespecialiseerd in het behandelen van tandvleesaandoeningen als gingivitis en parodontitis. De combinatie van deze taken maakt de mondhygiëniste tot specialist op het gebied van de algehele mondgezondheid.

Een preventie – assistente is een assistente die via het volgen van een cursus een aantal handelingen van de mondhygiëniste mag uitvoeren. De preventie – assistente valt onder de supervisie van de tandarts. Het is niet toegestaan dat een preventie – assistente zich als een mondhygiëniste doet voorkomen.

Twijfelt u eraan of u door een mondhygiëniste of preventie – assistente wordt behandeld, dan kunt u op het diplomaregister van de mondhygiënisten vereniging controleren of uw behandelaar hier tussen staat. Link: http://mondhygienisten.nl/index.php/vakinformatie/diplomaregister

In onze praktijk zorgen wij liever voor uw gebit, dan dat we veel tijd besteden aan onze financiële administratie. Daarom dragen wij het sturen en het innen van de nota’s over aan Infomedics. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties en werkt inmiddels voor duizenden zorgaanbieders.

Wat betekent dit voor u?

De nota van onze behandeling of verrichting ontvangt u van Infomedics. Als u verzekerd bent voor tandheelkunde dan wordt de nota eerst ingediend bij uw zorgverzekeraar. U ontvangt dan alleen een (rest)nota voor de kosten die niet door uw zorgverzekeraar worden vergoed.

Op tijd betalen

Vergeet niet om op tijd uw nota te betalen. Dit scheelt u geld en veel ergernis. Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen na notadatum. Lukt het u onverhoopt niet om op tijd aan uw betalingsverplichting te voldoen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met Infomedics via 036 20 31 900 of ga naar infomedics.nl

Vragen over uw nota?

Heeft u vragen over uw nota? Op veel vragen vindt u hier al antwoord. Staat uw vraag hier niet tussen, neem dan contact op met Infomedics via telefoonnummer 036 20 31 900 of ga naar infomedics.nl

U kunt ons op werkdagen telefonisch bereiken tussen 9.00 uur t/m 12.00 uur, onze receptionist zorgt dan dat uw afspraak wordt verplaatst. Tevens is het mogelijk om via de email of via Whatsapp (075-6314510) uw afspraak af te zeggen of te veranderen. In alle gevallen vragen wij u 24 uur voor de gereserveerde tijd de afspraak af te zeggen, anders zullen wij kosten in rekening moeten brengen.

Omdat wij als praktijk lid zijn van de NVM- mondhygiënisten vallen wij onder de klachtenregeling van Stichting Expertisecentrum Klacht- en Gezondheidsrecht. Zij zijn een onafhankelijke partij en ondersteunen zowel de patiënt als organisatie bij het vinden van een oplossing. Dit betekent dat ze onpartijdig zijn en proberen te bemiddelen bij klachten.

Gegevens ECKG:
Stichting ECKG t.a.v. klachtencoördinator mondhygiënisten
Lombokstraat 20
2022 BJ, Haarlem
Telefoonnummer: 023-7001210

U kunt meer informatie vinden op onze website: https://eckg-klachten.nl/mondhygienisten/

Color Skin

Nav Mode

Deze website maakt gebruik van cookies om jouw ervaring op deze website te verbeteren.